Latvijas simtgades filmas veicina sabiedrības izaugsmi
22.10.2018.Latvijas valsts simtgade kopumā un tās lielnotikums Latvijas filmas Latvijas simtgadei veicina Latvijas kino popularitāti un veido priekšstatu par latviešu filmu spēju veicināt sabiedrības izaugsmi, atklāj pētījumu un konsultāciju kompānijas Kantar TNS veiktais iedzīvotāju pētījums.
Lielnotikums Latvijas filmas Latvijas simtgadei ir labi zināms Latvijas sabiedrībā – to atpazīst divas trešdaļas jeb 65% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Turklāt piektajai daļai sabiedrības jeb 19% iedzīvotāju ir augsta interese par šo iniciatīvu – viņi seko līdzi filmu piedāvājumam, lasa vai skatās raidījumus par to tapšanu, kā arī viņiem ir svarīgi pašiem noskatīties šīs jaunās latviešu filmas.
Pārvēršot absolūtos skaitļos, var secināt, ka Latvijas filmas Latvijas simtgadei atpazīst vairāk nekā miljons iedzīvotāju, savukārt iesaiste jeb aktīva interese un līdzdalība tajā ir vairāk nekā 300 tūkstošiem iedzīvotāju.
Latvijas sabiedrība ne tikai interesējas par lielnotikumu Latvijas filmas Latvijas simtgadei, bet arī saskata tajā nozīmīgu vērtību. Saskaņā ar iedzīvotāju pētījuma datiem būtiskākā vērtība, ko šīs filmas sniedz Latvijas sabiedrībai, ir “Padarīt mākslu un kultūru pieejamāku”.
Tāpat sabiedrība simtgades filmas novērtē kā izglītojošu un jauniešu prasmes veicinošu projektu.
Vienlaikus pats lielnotikums Latvijas filmas Latvijas simtgadei, šo filmu veidotāju un atbalstītāju darbs tiek sabiedrībā novērtēts kā būtisks ieguldījums kultūras jomas attīstībā – tas atbilst vērtībai “Demonstrēt atbildīgu, ētisku rīcību”. Pētījums rāda, ka tas sabiedrībā ir stiprinājis ticību Latvijas kino industrijas spēkiem.
Latvijas sabiedrība kopumā simtgades filmas uztver kā pozitīvu piemēru citiem – tas ir paraugs, kas iedrošina mūsu sabiedrību turpmākai izaugsmei un jauniem panākumiem.
Programmā Latvijas filmas Latvijas simtgadei kopumā gaidāmas 16 pilnmetrāžas filmu pirmizrādes – sešas spēlfilmas, astoņas dokumentālās filmas un divas animācijas filmas.
Par pētījumu
Pētījumu un konsultāciju kompānija Kantar TNS 2018.gada aprīlī un maijā veica Latvijas iedzīvotāju aptauju, ar tiešo datorizēto interviju dzīvesvietās metodi visā Latvijā aptaujājot 1148 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlases kopa ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par Kantar TNS
Kantar TNS ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar TNS ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar TNS Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.