Atraktīvākie, erudītākie un radošākie vidusskolēni tiksies Latvijas Kultūras kanona konkursa finālā

21.02.2017.

Šobrīd divpadsmit vidusskolēnu komandas no visiem Latvijas reģioniem strādā pie savām dāvanām Latvijai – Latvijas Kultūras kanona galda spēļu prototipiem, kas tiks prezentēti konkursa finālā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā 24.februārī.

Jau piekto reizi Latvijas Kultūras akadēmija izaicina Latvijas atraktīvākos, erudītākos un radošākos vidusskolēnus piedalīties Latvijas Kultūras kanona konkursā, kas šogad aizrit valsts gaidāmās jubilejas zīmē, jo tā moto ir Kultūras kanona vērtības Latvijas simtgadei - ikvienam, ik dienu. Pēc novembrī visā Latvijā notikušās konkursa pirmās kārtas, tiesībās piedalīties finālā ieguvušas piecas komandas, kuru uzdevums ir radīt interesantu galda spēli, kuras centrālais fokuss ir Latvijas Kultūras kanona vērtības. Tomēr jauniešiem ir jādomā ne tikai par spēles saturu – viņiem ir jārada spēles prototips/koncepts, kas būtu mehāniski un ekonomiski veiksmīgs potenciālajā pārdošanas procesā. Šajos jautājumos jauniešiem 20.janvārī Latvijas Kultūras akadēmijas teātra mājā Zirgu pasts notiekošajā konkursa otrajā kārtā, radošajā meistarklasē, palīdzēja uzņēmuma „Brain Games Publishing” pārstāvji. Galda spēļu lietpratēji konkursa dalībniekiem stāstīja par galda spēļu vēsturi, specifiku un to dažādajiem veidiem, uzklausīja skolēnu spēļu idejas, dodot padomus un ieteikumus, kā arī spēlēja dažādas, jau esošas, galda spēles gan ar skolēniem, gan skolotājiem, gan konkursa organizatoriem.

Lai gan, piemēram, tautas tērps un Lielvārdes josta ir viens no centrālajiem elementiem vairākās komandu spēļu idejās, to interpretācija ir atšķirīga – kādas spēles uzdevums būs, atbildot pareizi uz jautājumiem, iegūt 12 Lielvārdes jostas zīmes, bet kādā citā zīmju skaits būs krietni lielāks, un spēlētājam tās būs jāmēģina atpazīt. Kādā komanda Lielvārdes jostu izmantoto kā simbolisku ceļu, par kuru, ārzemēs dzīvojošajiem latviešiem, ir jāatrod uz dzimteni. Vairākas spēles ir balstītas uz jautājumu – atbilžu principu, bet ir arī tādas, kurās latviešu mākslinieku darbi ir atrodami uz kuba, kas jāsaliek kopā ar citu, mākslinieku citātu vai biogrāfijas kubu. Tāpat jaunieši radoši pieiet tam, kā pārvietoties pa spēles laukumu: cits Latviju apceļos ar visiem kanonā atrodamajiem transporta līdzekļiem, bet kāds ar salmiņu palīdzību pūtīs pa spēles laukumu lidmašīnas, kamēr spēlei, kas radusies Latgales reģionā, būs nepieciešama pirkstu veiklība, jo viens no spēles mērķiem ir pēc iespējas precīzāk ar knipi aizsit kauliņu uz kādu no Sēlijas novadiem.

Spēļu idejas ir tikpat dažādas, cik jauniešu komandas, kas padara konkursa gaitu vēl interesantāku gan dalībniekiem, gan veidotājiem. Šobrīd Krāslavas Valsts ģimnāzijas, Bebrenes vispārizglītojošās un profesionālās vidusskolas, Cēsu Valsts ģimnāzijas, E. Klauliņa Lielvārdes vidusskolas, Ogres Valsts ģimnāzijas, Rīgas 64.vidusskolas, NMV Rīgas Doma kora skolas, Majoru vidusskolas, Auces vidusskolas, Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas, Brocēnu vidusskolas un Liepājas Valsts 1.ģimnāzijas komandas veic pēdējos pilnveides darbus, lai jau šo piektdien, 24.februārī, Latvijas Nacionālās bibliotēkas korē varētu iepazīstināt žūriju ar savām idejām.

Ar konkursa norises gaitu var iepazīties Latvijas Kultūras kanona Facebook lapā: https://www.facebook.com/kulturaskanons un Latvijas Kultūras akadēmijas mājaslapā www.lka.edu.lv

Kultūras kanona konkursu rīko Latvijas Kultūras akadēmija sadarbībā ar Latvijas Republikas Kultūras ministriju un Valsts izglītības satura centru. Konkursu atbalsta Latvijas Nacionālā bibliotēka un SIA „Brain Games Publishing”.

×

Dalīties

×

Lejupielādēt pasākumu sarakstu