Latvijas Kultūras kanona konkursā tapusī spēle “Šurpu turpu” pieejama ikvienam “Brain Game” veikalos

21.12.2018.

Latvijas Kultūras kanona konkursā vidusskolēniem 2016./2017. gadā tapa 12 dāvanas Latvijai simtgadē – jaunieši izveidoja dažādu spēļu prototipus. Pirms diviem gadiem konkursa apbalvošanas ceremonijā uzņēmuma “Brain Games” vadītājs Egils Grasmanis teica: “Principā visi šodien redzētie prototipi bija labāk izstrādāti, kā vairumam cilvēku, kuri 2 gadus strādājuši pie savām spēlēm, piedāvā mums tās izdošanai!”. Esam bezgala priecīgi paziņot, ka viena no spēlēm tagad ir pieejama ikvienam interesentam “Brain Games” veikalos!

2016./2017. gadā Latvijas Kultūras akadēmija sadarbībā ar Latvijas Valsts Kultūras ministriju un Valsts izglītības satura centru piekto reizi organizēja Latvijas Kultūras kanona konkursu, šajā reizē sadarbojoties ar uzņēmumu „Brain Games”. 12 skolēnu komandas no visas Latvijas izstrādāja Latvijas Kultūras kanona galda spēļu prototipus. Jaunieši konkursa otrajā kārtā, radošajā darbnīcā, tikās ar uzņēmuma “Brain Games” pārstāvjiem, kuri deva konkursantiem padomus, kas palīdz izvedot kvalitatīvu un interesantu galda spēli. Pēc nepilna pusotra mēneša skolēni atkal tikās ar uzņēmuma pārstāvjiem, kas jau bija daļa no konkursa fināla žūrijas, kura Latvijas Nacionālās bibliotēkas korē visas dienas garumā iepazinās ar tik dažādajiem spēļu prototipiem (plašāk lasīt  ŠEIT). 

Spēle „Šurpu turpu“ nodrošina atpūtu izglītojoties un ļauj iepazīt dažādas Latvijas vietas. Viens no spēles mērķiem ir sekmēt interesi un vēlmi apskatīt spēlē iepazītās vietas arī klātienē. Spēles autores uzsver, ka ar spēli vēlējās ne tikai sekmēt valsts iekšējo tūrismu, bet arī pievērst sabiedrību dabas aizsardzības tematikai. Spēles autores norāda, ka „Šurpu turpu“ varētu kļūt par aizraujošu mācību uzdevumu skolēniem dabaszinības vai ģeogrāfijas stundās.

Spēle ir ļoti vienkārša un būs piemērota gan pieaugušajiem, gan bērniem no 7 gadu vecuma. Spēles laukums ir Latvijas karte, tās teritorija sadalīta 4 novados ar kopumā 60 apskates objektiem. Katram apskates objektam ir sava informācijas kārts ar aprakstu par to. Lai uzvarētu, ir jāapmeklē 4 objekti — pa vienam katrā novadā — un jāizpilda spēles beigu uzdevums, kuru spēlētāji izlozē spēles sākumā.

Lai izveidotu spēli, tās autores īpašu uzmanību pievērsa Latvijas tūrisma objektu vēsturei, to izcelsmei, teikām un nostāstiem. Autores stāsta, ka spēles veidošana bijis labs un vērtīgs ceļojums, kas vēl nav beidzies. „Mans ceļojums sākās ar dažu frāžu iemācīšanos lībiešu valodā, jo mani ļoti interesēja Līvu krasts. Tagad es studēju somugru studijas, mācos igauņu, somu, vēlāk arī lībiešu valodu. Šis process, lai arī cik banāli tas izklausītos, ļāva pavērt acu skatu virs horizonta, redzēt tālāk, vairāk, skaidrāk. Uzdrīkstēties, pārkāpt robežas, darīt tieši to, kas ir nepieciešams mūsdienās, nesekot kopējai straumei, bet virzīties pa savu, individuālo ceļu, rūpīgi plānojot pieturas un atspēriena punktus. Apzināties esošo un iespējamo, izvērtēt iespējas. Šie minētie aspekti ir svarīgi arī spēles gaitā,” saka spēles autore Annija Rošāne.

Vita Konopecka arī atzīst, ka Latvijas simtgade ir atskaites punkts ne tikai valstij, bet arī katram individuāli.

„Šis laiks ir ideāls gan svinībām, gan pagātnes notikumu analīzei, lai saskatītu un izvirzītu nepieciešamos mērķus nākotnei un nodrošinātu ne vien ilgtspējību, bet arī paaugstinātu labklājību kopumā. Mans mērķis, strādājot kopā ar Brain Games pie izglītojošās spēles, bija dot impulsu skolēniem kļūt tuvākiem ar savu zemi un valsti“.

Turpinām svinēt Latviju!

Avots: lka.edu.lv

×

Dalīties

×

Lejupielādēt pasākumu sarakstu