"The Red Jackets" nāk klajā ar Latvijas izcelsmes zīmi "Born in Latvia"
01.07.2020.Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" jau kopš 2013. gada ir iestājusies par valsts tēla nozīmīgumu eksportējošo uzņēmumu vidū savas produkcijas un pakalpojumu pārdošanas sekmēšanai. Līdz ar asociācijas dibināšanu gada sākumā "The Red Jackets" komanda ir organizējusi domnīcas un veidojusi darba grupas ar mērķi radīt vienotas Latvijas izcelsmes zīmi, ko eksportētāji varētu izmantot, tādejādi ārzemju patērētājiem simbolizējot, ka nāk no Latvijas.
Pēc rūpīga darba vairāku mēnešu garumā kopā ar aģentūras NORD ID Riga dizaineru komandu Maijas Rozenfeldes vadībā ir tapusi konceptuāla vizuālā identitāte ar nosaukumu "Born in Latvia", kas 18. jūnijā tika prezentēta pašmāju eksportētājiem.
Vienota Latvijas izcelsmes produktu un pakalpojumu izcelsmes zīme nodrošinās saskaņotu Latvijas eksportējošo zīmolu uztveri ārvalstu tirgos, kalpojot par efektīvu ilgtermiņa rīku pozitīva Latvijas ekonomiskā tēla veidošanā, kas ir īpaši svarīgi investīciju piesaistei un tūrisma veicināšanai.
Kopējais jaunā zīmola mērķis ir mainīt globālo uztveri par mūsu valsti, stimulējot patērētāju izvēli par labu Latvijas precēm un pakalpojumiem, piemēram, izvēloties Latviju par starptautisku pasākumu norises vietu vai par mācību un ceļojumu galamērķi vai arī pat pastāvīgu dzīves vietu. Tādēļ ir radīts zīmols "Born in Latvia", tam par pamatu izmantojot Latvijas karoga karmīnsarkano toni, tomēr zīmols ir arī pielāgojams katra uzņēmuma vajadzībām un tajā var tikt izmantoti gan citi krāsu toņi, gan citi starptautiski atpazīstami nosaukumi kā "Made in Latvia", "Crafted in Latvia", "Start in Latvia" un citi.
"Latvijas tēla veidošanas procesā, man ir bijis tas gods vadīt domnīcas par valsts tēlu kopā ar nozaru ekspertiem. Šajās diskusijās izskanēja Latvijai raksturīgas iezīmes: spēja ātri reaģēt un būt elastīgiem un spēja pielāgoties dažādiem izaicinājumiem. Mēs esam jaunrades lielvalsts visās jomās, esam spējīgi radīt jaunas idejas un risinājumus. Un, visbeidzot, arī krīze kā saldais ēdiens - mēs spējam izaicinājumu priekšā ātri savstarpēji sadarboties un rast izejas no pat ļoti sarežģītām situācijām. Tādēļ, apkopojot gūtos secinājumus un ideju virzienus, tika radīts zīmols "Born in Latvia", kas visus šos elementus ļoti organiski apvieno un turpmāk palīdzēs eksportējošajiem uzņēmumiem veidot stāstu par Latviju," komentē Nord ID Riga izpilddirektors un zīmola "Born in Latvia" līdzautors Andris Rubīns.
Vita Timermane-Moora, Latvijas Institūta direktore: "Latvijas Institūts un Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" kopīgi uzsākuši vienotas Latvijas izcelsmes produktu un pakalpojumu izcelsmes zīmes projektu, - mēs esam pilnīgi pārliecināti, ka tikai kopā strādājot mēs varam veidot pozitīvu Latvijas atpazīstamību, kas ilgtermiņā rada labvēlīgu fonu Latvijas politisko, ekonomisko, sabiedrisko un kultūras interešu īstenošanai.
Identitātes zīme "Born in Latvia" arī laika ziņā ir bijusi īpaši labvēlīga, jo, atpazīstama arī simtgades kontekstā, tā turpinās Latvijas valsts simtgades labo praksi identitātes zīmes lietošanā, "Born in Latvia" apliecina mūsu visu piederību Latvijai."
Par "The Red Jackets"
Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" ir Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta biedrība, kuras mērķis ir Latvijas eksportspējas veicināšana un Latvijas zīmola stāsta atpazīstamības veidošana. Asociācija apvieno Latvijas eksportētājus un organizācijas, kas strādā ar Latvijas eksportspējas veicināšanu. Latvijas labāko eksporta zīmolu titulu "The Red Jackets" ir saņēmuši 80 Latvijas uzņēmumi, bet "The Rising Stars" jeb uzlecošo eksporta zvaigžņu titulu - 40 uzņēmumi. Kustība ir izdevusi jau trīs "Treasures of Latvia" grāmatas, kā arī radījusi digitālo platformu treasuresoflatvia.com, kas ilustrē Latvijas eksportu pasaulē.